Ondřej KocmanBlog → Linkbuilding je obelhávání vyhledávačů

Linkbuilding je obelhávání vyhledávačů

Vytváření odkazů za účelem dosažení lepších pozic ve vyhledávačích je normální podvod. Je potřeba si uvědomit, že zpětné odkazy ovlivňují pozice v SERP a pokud je začnete uměle vytvářet nebo nakupovat, tak tím nepřirozeně ovlivňujete výsledky hledání. Dopouštíte se tak obelhávání vyhledávačů pro vlastní prospěch — což je podvod.

Je to podobné jako kdyby nějaká firma u vás v ulici měřila průměrný hluk a vy jste u jejich mikrofonu schválně dělali rámus a ovlivňovali tak jejich měření, třeba proto, aby tam v noci zákázali provoz tramvají.

Možná namítnete, že když to dělají ostatní a vy nebudete, tak budete proti konkurenci v nevýhodě. Odpověděl bych na to otázkou: Když budou ostatní krást a skákat z oken, tak budete také?

Podvědomí na internetu lze zvyšovat férově a přirozeně, internetový marketing tohle umí.

Související články z mého blogu, které stojí za přečtení

Publikováno 16. 3. 2017 13:28 Autor článku Ondřej Kocman

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+

16 komentářů

  1. Jiřik 18. 3. 2017 14:27

    Vtipný je že tuto podvodnou metodu školí i většina předních markeťáků. 🙂

  2. OK 28. 3. 2017 14:48

    Já bych si dokázal představit místo školení linkbuildingu školení ve smyslu „vytváření podmínek pro přirozené získávání pupularity na internetu“ …

  3. Vašek 5. 4. 2017 17:20

    Link building je budování vztahů 🙂 Kupování odkazů není link building ale placená reklama. Link building se správně dělá tak, že o někom píšeš a on se o tobě také zmíní. O přispívání hodnotných příspěvků do diskuzí.

    Podívej se sem 🙂 http://www.podstavec.cz/co-je-linkbuilding-a-kdo-je-linkbuilder/

  4. OK 6. 4. 2017 16:42

    Budování vztahů není linkbuilding, ale PR stejně tak, když o někom píšeš. A přispívání hodnotných komentářů do diskuzí, jen za účelem získání odkazů, je normální obelhávání vyhledávačů.

    Článek jsem četl a připadá mi, že si autor plete PR s linkbuildingem.

    A pokud autor článku píše, že „neplacené pozice jsou z principu efektivnější a bezpečnější“ a teď nárážím hlavně na slovo „bezpečnější“, tak si musí přece uvědomovat, že linkbuilding není úplně košer. 🙂 A to je pointa celého mého článku. 😉

    A ještě mi tam přišla úsměvná věta, že „úkolem linkbuildera není získávání zpětných odkazů“… 🙂

  5. Jiřik 7. 4. 2017 12:30

    Mě se líbí jak vždycky někdo vymyslí nějakou vlastní definici, tak jak se mu to hodí do krámu a pak vznikne takový blábol. Říct, že úkolem linkbuildera není získávat zpětné odkazy je stejné jako říct, že úkolem prodavačky není prodávat nebo pekaře péct.

  6. Dan 7. 4. 2017 16:13

    Podívejte se co říkají o linkbuildingu např. tyto zdroje, které jsem v rychlosti našel:

    Budování zpětných odkazů (neboli linkbuilding) je jednou z off-page metod optimalizace pro vyhledávače.
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Linkbuilding

    Linkbuilding je proces vytváření zpětných odkazů. Můžou vznikat přirozeně, cíleně tvořeny anebo automaticky. Důvodem je snaha získat větší autoritu u vyhledávačů, přivést na své stránky nové návštěvníky anebo prosazovat svou značku na trhu.
    http://seopedia.cz/wiki/Linkbuilding

    Link building – cílené budování zpětných odkazů se nazvývá link building. Tvůrci webových se snaží sehnat co nejvíce zpětných odkazů, které by z jiných stránek vedly na jejich web. Větší množství zpětných odkazů může přinést lepší pozice v vyhledávačích.
    https://it-slovnik.cz/pojem/link-building/

    Linkbuilding je budování zpětných odkazů. Je to velmi dlouhodobá záležitost. Prakticky se jedná o získávání odkazů z cizích stránek za použití nejrůznějších metod. Zpětné odkazy získáváme proto, abychom zvýšili hodnocení našeho webu v očích vyhledávačů. Původní myšlenka jejich tvůrců byla taková, že čím více zpětných odkazů na daný web vede, tím je kvalitnější, jelikož na něho ostatní odkazují a tím pádem jej doporučují.

    S tím, jak se tento fakt rozšířil mezi veřejnost, začali si lidé hromadně zpětné odkazy na svůj web kupovat. Tím byl narušen původní záměr tvůrců vyhledávačů. Postupně už tedy nestačilo nakoupit velký počet odkazů – naopak, v současnosti za to vyhledávače penalizují.
    https://www.cstechnologies.cz/slovnik-pojmu-linkbuilding-detail-3034

    Budování zpětných odkazů – linkbuilding
    Chcete, aby se Váš web vydělával? Budete tedy potřebovat kvalitní zpětné odkazy, které posílí webové stránky v očích vyhledávačů.
    http://www.martinsimko.cz/linkbuilding

    Kvalitní linkbuilding či jinak také budování zpětných odkazů nebo off-page SEO je dlouhodobá činnost, při které se snažím pro své klienty zajistit maximum zajímavých zpětných odkazů.
    https://linki.cz/

  7. OK 7. 4. 2017 18:30

    A tom co je linkbuilding snad nikdo nepochybuje, to je myslím jasné. Jenom ještě doplním, že nevidím problém, když někdo napíše článek z důvodu, že chce něco sdělit (nějakou myšlenku/názor/postup apod.) a vloží do něj související odkazy, ale dělat to obráceně už mi přijde nefér. A to právě linkbuildéři většinou dělají – umisťují na internetu články a přispívají do diskuzí jen za účelem získání odkazů.

  8. Filip Bartoš 22. 9. 2017 10:20

    Je to kááámpaň 🙂

  9. OK 27. 9. 2017 12:57

    Spíš chceš získat za svůj „inteligentní“ komentář odkaz 😉 Tak přesně takto by to fungovat nemělo…

  10. Filip Bartoš 5. 10. 2017 14:42

    Nemělo, ale funguje…
    Jako tento článek se mi líbí, ale je to prostě utopie, takový komunismus v optimalizaci 🙂

  11. OK 6. 10. 2017 9:51

    A to je smutný fakt. A právě proto cítím potřebu říkat, že je to špatný a že by se to takto dělat nemělo. Záleží na každém z nás, jaké uznává hodnoty, zásady a čemu dává přednost, jestli obelhávání a podvádění nebo čistému marketingu.

  12. Filip Bartoš 6. 10. 2017 13:38

    Je to o firmách. Pokud firmy pracují na svých produktech, služnách, interních procesech a nějaké péčio firmu i zákazníky, v životě nebudou potřebovat nějaký linkbuilding a nějaké SEO…

  13. OK 10. 10. 2017 13:34

    Přesně tak. Těším se až tohle všem dojde a pseudověda zvaná SEO včetně podvodného linkbuildingu zcela zmizí.

  14. Milan Vrba 18. 10. 2017 23:52

    Myslím, že je tento článek super jak ukazuje jak dělat Linkbuilding. Trochu popíchnout a hned se lidi začnou ozývat. Linkbuilding je potřeba a je potřeba ho dělat dlouhodobě škoda. Jinak Filip Bartoš má troch pravdu pokud se věci dělají dobře pro zákazníka tak poté Linkbuilding není tolik potřeba. Ale i tak si myslím, že na začátku je potřeba určitě.

  15. Martin Matějka 11. 11. 2017 19:48

    Jen si dovolím reakci na bod 5 (Mě se líbí jak vždycky někdo vymyslí nějakou vlastní definici, tak jak se mu to hodí do krámu a pak vznikne takový blábol. Říct, že úkolem linkbuildera není získávat zpětné odkazy je stejné jako říct, že úkolem prodavačky není prodávat nebo pekaře péct.)

    Podle tohoto smýšlení je to tak, že úkolem prodavačky je zajistit, aby zákazník odešel z obchodu spokojený. Představte si pod tím, co chcete 🙂

    S tvrzením., že úkolem linkbuildera není získávat primárně zpětné odkazy, naprosto souhlasím. Úkolem linkbuildera je totiž získat traffic / konverze skrze chytře domluvené vztahy s jinými weby (a ano, ten traffic poteče skrz odkazy, pochopitelně). Je ale důležité chápat, jak nad odkazem má linkbuilder přemýšlet. To je asi sdělení té Filipovo věty (nebo kdo to řekl)

    Nebo z podobného soudku – cílem

  16. MN 15. 12. 2017 11:08

    S článkem zcela souhlasím. Martine zkus se na to kouknout s nadhledem a více filozoficky. Linkbuilder dostane zakázku a přemýšlí kam a kde nejlépe umístí klientovi odkazy ať už to jsou diskuzní fóra, blogy nebo tématicky související weby, tak uměle a nepřirozeně vymýšlí komentáře, příspěvky a nejrůznější články. Nezajímá ho, že to celé co dělá je nepřirozené a vlastně čtenářům těch webů lže. Lže protože uvadí ty čtenáře v omyl, protože nevědí, že ten komentář, příspěvek nebo článek je vlastně jen a pouze reklamní sdělení. Pokud by ty odkazy byly označovány jako „reklamní“, stejně jako to dělá Google u AdSence odkazů, tak by to bylo možná OK, ale to nejsou.

Zapojte se do diskuze

Přidejte váš komentář

«

»


Tento web využívá soubory cookies a jeho užíváním s tím souhlasíte.

Mapa stránek | RSS

© 2002 - 2018 Ondřej Kocman — Všechna práva vyhrazena.